Select Page

Seminarium pt. „Dlaczego warto wprowadzić nauczanie dwujęzyczne i jak to zrobić?”

W dniu 12 kwietnia 2018 r. dr Jan Stanisław Ciechanowski z Wydziału „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego (Laboratorium „Sofía Casanova”) wziął udział w seminarium pt. „Dlaczego warto wprowadzić nauczanie dwujęzyczne i jak to zrobić?”, zorganizowanym w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej przez Ambasadę Francji, Instytut Francuski, Biuro Radcy ds. Edukacji Ambasady Hiszpanii, Ambasadę Republiki Federalnej Niemiec oraz Instytut Goethego w Polsce. Dr Ciechanowski podzielił się swoim doświadczeniem z językiem i kulturą hiszpańską w panelu Ambasady Hiszpanii pt. „25 lat nauczania dwujęzycznego w języku hiszpańskim w Polsce. Instytucjonalny i polityczny aspekt języka hiszpańskiego”....

więcej

Gronalia 2018

Zarząd Samorządu Studentów naszego Wydziału oraz Studenckie Koło Naukowe Badania Gier ALEA UW zaprasza na Gronalia 2018 – Juwenalia regionalne Wydziału „Artes Liberales”. 11–12 maja 2018 r., w siedzibie Kolegium Artes Liberales przy ul. Dobrej 72. Informacje od organizatorów: GRANICE ŚWIATÓW …to hasło przewodnie tegorocznej edycji. W piątek położymy nacisk na granicach pomiędzy grami a innymi dziedzinami kultury, natomiast sobotę poświęcimy rozważaniom dotyczącym konstruowania światów w różnych typach gier, od larpów po gry video. Co was czeka w tym roku? PANELE DYSKUSYJNE I WYKŁADY Dwa dni oznaczają dwa razy więcej inspirujących wystąpień! Tym razem świat game-devu zetknie się z humanistycznym...

więcej

Konferencja: „Henryk Grynberg: Half a Century of Émigré Writing”

W dniach 24–25 kwietnia 2018 r. w Gdyni i Sopocie odbędzie się konferencja „Henryk Grynberg: Half a Century of Émigré Writing”. Wydział „Artes Liberales” wraz z Muzeum Emigracji i Muzeum Sopotu jest partnerem tego wydarzenia. Dwudniowa międzynarodowa interdyscyplinarna konferencja naukowa „Henryk Grynberg: Half a Century of Émigré Writing” poświęcona jest twórczości Henryka Grynberga, który opuścił Polskę w 1967 roku i obecnie jest największym żyjącym pisarzem języka polskiego na emigracji. Konferencja zbiega się w czasie z pięćdziesiątą rocznicą Marca’68 i ma za zadanie podsumować, a zarazem zrewidować i uaktualnić stan badań nad dorobkiem autora „Żydowskiej wojny”. Wykład inauguracyjny wygłosi prof....

więcej

Prezentacja Zespołowych Projektów Studenckich

W najbliższą sobotę, 21 kwietnia, w czasie Dnia Otwartego UW, studenci II roku studiów I stopnia kierunku artes liberales zaprezentują efekty pracy, którą prowadzili w stworzonych przez siebie zespołach od początku bieżącego roku akademickiego. Powstałe prace studentów są bardzo ciekawe, niebanalne, interdyscyplinarne, naukowe i artystyczne. Prezentacja powstałych prac będzie częścią promocji naszego Wydziału. Szczegółowy program prezentacji: 12.00-12.10    Projekt Pamięć. Interaktywna mapa miejsc pa­mięci na terenie byłego getta warszawskiego 12.10-12.20    Czy sztuka musi być piękna, aby się podobać? 12.20-12.30    Warszawa przyszłości. „Symbol” nr 1/2048 12.30-12.40    Jak wystawić sztukę i nie zwariować? 12.40-12.50    Katalog twórczości artystycznej studentów artes liberales...

więcej

Finansowanie badań statutowych na Wydziale „Artes Liberales”

Szanowni Państwo, w imieniu dziekana Wydziału „Artes Liberales” prof. Roberta A. Sucharskiego uprzejmie informuję, że Wydział oczekuje przyznania przez MNiSW dorocznej dotacji na badania statutowe (tzw. BST) i że w związku z tym rozpoczynamy nabór wniosków o finansowanie badań ze spodziewanej dotacji. Zainteresowanych uzyskaniem takiego finansowania proszę o wypełnienie formularza nr 1 i odesłanie go do mnie (mars@al.uw.edu.pl) oraz do przewodniczącego Wydziałowej komisji ds. podziału dotacji prof. Jana Kieniewicza (j.kieniewicz@uw.edu.pl) w terminie do końca kwietnia br. Środki finansowe zostaną oddane do Państwa dyspozycji nie wcześniej niż w połowie maja br. i będzie należało je wydać do połowy 2019 r. Pozwalam sobie przypomnieć zeszłoroczne zalecenie dziekana Sucharskiego – by wnioski o finansowanie badań miały, o ile to możliwe, charakter zespołowy, tzn. by dotyczyły badań podejmowanych przez grupę pracowników o pokrewnych zainteresowaniach naukowych (np. Pracownię, Laboratorium, Komisję), i by sformułowania tematów były raczej ogólne niż szczegółowe. W efekcie pozwoli to: 1) ograniczyć liczbę tematów w skali Wydziału, co ułatwi zarządzanie całością dotacji (przede wszystkim ograniczy liczbę przypadków, że jeden zakup jest finansowany z dwóch tematów), 2) wykluczyć ryzyko daleko idących rozbieżności między planami a ostateczną realizacją. Pragniemy przy tym wyjaśnić, że sformułowania tematów badawczych mogą być powtarzane przez wiele lat oraz że kierownikiem danego tematu może być więcej niż jeden pracownik. Ponadto informuję, że Wydział czeka także na decyzję MNiSW o przyznaniu drugiej dotacji – na badania młodych naukowców i doktorantów (tzw. DSM). Uprawnieni do uzyskania finansowania badań...

więcej

Wydział „Artes Liberales” na wiosennej szkole Oxford Russian Foundation w Soczi

Wiosenna szkoła to interdyscyplinarne wykłady i seminaria dla młodych naukowców z rosyjskich uniwersytetów. W tegorocznej, szóstej edycji naukowo-edukacyjnego programu wzięli udział przedstawiciele Wydziału „Artes Liberales” UW. Letnia szkoła w Soczi odbywa się pod patronatem Oxford Russian Foundation, charytatywnej organizacji założonej w 2005 roku w celu rozwoju edukacji humanistycznej w Rosji. Sam projekt naukowo-edukacyjnej letniej szkoły organizowany jest przez kadrę naukową Południowego Uniwersytetu Federalnego w Rostowie nad Donem, jej dyrektorem jest prof. Andrzej Koreniewski, pełnomocny przedstawiciel rektora PUF do współpracy z partnerami w Polsce. „Naszą misją jest przyczynianie się do rozwiązania poważnego problemu edukacji w XXI wieku: niwelowanie luki między...

więcej
OK
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się wiecej o celu ich używania oraz możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.
Skip to content